Předvolební kampaň u nás se opět i tentokrát namísto skutečné soutěže volebních programů posunula do roviny vzájemných osočování, urážek, objednávek reklamy ve sdělovacích prostředcích za účelem pomlouvání politických oponentů a to všechno v režii různých zahraničních volebních manažerů a poradců, které si k tomuto účelu pravidelně najímají zejména naše dvě největší politické strany. ODS i ČSSD si v tomto ohledu nemají co vyčítat a jsou to bratři v triku, jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. Jejich praktiky v podobě vzájemných pomluv, skandalizací, praní špinavého prádla, zastrašování či vyhrožování tím, že mají ještě v rukávu nějaký velký skandál na čelného představitele soupeřící strany už veřejnost unavují a jen málokoho to zajímá. Odvádí to pozornost od důležitějších problémů, které občany v této zemi trápí.
A je jich mnoho. Od obrovské nezaměstnanosti a stálého zdražování základních životních potřeb až po nedobrou situaci ve školství, zdravotnictví, sociální sféře či dopravě. Ve všech těchto oblastech existují velké problémy, které vyžadují kompetentní řešení. Je přitom jasné, že jen odborníci dokáží řešit podstatné problémy naší společnosti, nikoliv straníci bez patřičných odborných znalostí a zkušeností. Pokud chtějí komunisté ve volbách uspět a získat podíl na správě země i na centrální úrovni, musí být zejména v předvolební době aktivní, více než kdy jindy. Přitom lidé zvolení za KSČM a to i nečlenové strany dnes v mnoha městech a obcích již řadu let dobře pracují a dokazují, že umí řešit aktuální problémy a to i na úrovni krajů, kde k tomu dostali po minulých volbách prostor. Přitom jen dobrý výsledek květnových voleb může za jistých okolností zajistit, že komunisté budou přímo či nepřímo spravovat i určité ministerstvo či mít alespoň dostatečnou sílu bránit zejména sociální práva občanů na jejich důstojný život.
Je třeba zvláště v předvolební kampani ukázat přednosti kandidátů. Nikdo jiný to neudělá, tím méně sdělovací prostředky. Nejen v televizních a rozhlasových debatách, ale i při setkáních s voliči je nezbytné nejen představit program, ale na konkrétních případech dokázat, že komunisté se snaží plnit svůj volební program i v podmínkách opozice, což není jednoduché. Předvolební materiály by měly jasně a přehledně ukázat co komunisté prosazovali, že svůj program nezradili, neměli ve svých řadách přeběhlíky a hájili zájmy většiny společnosti v jejím právu na důstojný život. Sem patří i právo na bezplatné školství a zdravotnictví hrazené z veřejného pojištění, stejně jako právo občanů na osobní bezpečnost či zdravé životní prostředí, což jsou hodnoty, které často zdůrazňují jiné politické strany. Ukažme proto ve volební kampani jak hlasovali komunističtí poslanci v důležitých hlasováních ve srovnání s psedolevicovou ČSSD i jinými stranami. Ukažme jaké problémy pomohli občanům řešit.
Právě nyní je čas prodat předchozí práci a zviditelnit přechozí aktivitu. Přitom platí, že v předvolební kampani je vylepený předvolební plakát či rozdaný předvolební materiál lepší než nic, ale ani toto nenahradí osobní setkání s občany a představení volebního programu tzv. naživo. Je to mnohem účinnější, než to co předvádějí hlavně naše dvě největší strany tedy zadávání celostránkových inzerátů do novin a velkoplošných bilboardů do ulic našich měst, kde místo programu převládají vzájemné urážky v podobě slovních útoků na svého soupeře. Taktika dvou velkých stran je jasná, strnout na sebe pozornost většiny voličů. Tato taktika jim vyšla před 4 lety, lidé ovšem nezapomínají a ví, které strany měli ve svých řadách přeběhlíky, a které vyměnily svůj program za podíl na moci v podobě lukrativních postů pro zasloužilé straníky v dozorčích radách a jiných vysoce honorovaných pozicích. Komunisté mají v tomto směru čistý stůl a čisté svědomí, ale je důležité to voličům opakovaně sdělit a připomenout. Nikdo jiný to neudělá. Myslím, že kandidáti, ač je to nesmírně náročné by měli zavítat do každé obce a oslovit zde osobně občany. Oni to jistě ocení a to i s výhledem pro letošní volby senátní či komunální. Osobní kontakt nenahradí ani bilboard na každém rohu, ani reklama ve všech novinách. Při předpokládaném opět těsném výsledku voleb může být každý jednotlivý hlas nesmírně důležitý, což se již opakovaně v minulosti potvrdilo.
Toto bysme si měli uvědomit při zvažování toho zda má smysl třeba i v malé pohraniční obci osobně agitovat. Ano, smysl to má, je to účinnější, než zde vylepit jen plakát nebo roznést do schránek volební materiály. V této práci by měli kandidáty podpořit členové strany či její sympatizanti v obcích, ale i tamní zastupitelé. I na nich záleží zda volební výsledek bude úspěšný či nikoliv. Je nutno občanům připomenout co by je čekalo, pokud po volbách bude sestavovat vládu ODS a její menší bratři v podobě stran TOP 09 bývalého bratra Kalouska a podřimujícího knížete Schwarzenberga, Věcí veřejných v čele s pravicovým publicistou Johnem pro kterého je politické angažmá pouhý koníček a záliba z dlouhé chvíle či bratři lidovci, kteří půjdou do vlády s každým kdo jim nabídne trafiky pro zasloužilé straníky.
Nelze opomenout ani Zelené, kteří jasně ukázali, že funkce jsou pro ně víc než jejich program a stranu důchodce z Vysočiny, kterého již přestalo bavit objímání stromů a ještě zatoužil ovlivňovat politické dění, ačkoliv před lety vyloučil další politické angažmá. Občanům ? voličům je třeba ukázat, že mezi všemi těmito kandidujícími stranami se komunisté chovají skutečně zásadově, plní předvolební sliby, nemají za sebou žádné aféry či podíl na nich a ve svých řadách maí mnoho schopných odborníků. Řada nových menších kandidujících stran je přitom jen na objednávku určitých zájmových skupin uměle vytvořený subjekt za účelem tvorby legislativy právě v jejich prospěch. Ostatně sponzoři některých nových stran se ani netají tím, že jejich podpora se jim zase vrátí a i bohatě vyplatí. Komunisté se ve světle těchto praktik jeví jako reálná a dobrá alternativa i pro nerozhodnuté voliče, jen je třeba je výrazně a srozumitelně oslovit!
Bc. Miroslav Pořízek, Tovačov
© Komunistický svaz mládeže
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 4.0 Mezinárodní License .
Copyright © 2024 Your Company. Joomla templates powered by Sparky.