header

CookiesAccept

Upozornění: tato stránka používá cookies a podobné technologie.

Pokud nezměníte nastavení prohlížeče, souhlasíte s tím.

Rozumím

Za dostupnou a kvalitní městskou dopravu v Praze, pryč s ODS!

Praha krvácí. Diktatura ODS na radnici jí dává ránu za ranou. Vize Prahy jako města s rozvinutou a kvalitní, širokým vrstvám dostupnou hromadnou dopravou dostává pořádně na frak. Ropid připravil v posledních měsících omezení řady linek, některé spoje či části spojů by měly býti (či již jsou) dokonce zrušeny. Desítky jízdních řádů čekají i změny v podobě zvýšení intervalů. Připravuje se i omezení nočního provozu včetně času jízdy posledního metra...   Do toho se na pořad médií dostávají i úvahy o dalším nehorázném zdražení jízdenek...

Bezpečnost cestujících jakoby již nebyla na prvním místě. Zhoršuje se stav tramvajových tratí, úseků metra, některých autobusů. Dochází ke "zeštíhlování" dopravního podniku, outsourcingu řady služeb personálně zajímavým subjektům. Stále menší část portfolia bývalého dopravního podniku je pod kontrolou města - dochází k plíživé privatizaci celého sektoru.

Zhoršují se pracovní podmínky zaměstnanců, dochází i k jejich propouštění.

Na straně druhé jsou dopravní služby výnosným obchodem. Cca třičtvrtě miliardy korun (888 milionů:-)) naházených do projektu "opencard" jsou jen špičkou ledovce. Myšlenka opencard jako otevřené karty po dopravu, kulturu, služby je samozřejmě podnětná a správná, ale když se stane českým tunelem a je v podstatě nefunkční (či omezená na tramvajenku,parkování a knihovny), a to i po stránce příjmové, je něco shnilého ve státě pražském(potvrzeno 3 audity:-))!

Výběrová řízení jsou další malou domů... že se zadání dá přizpůsobit tak, aby vyhrál, kdo má vyhrát, o tom asi nikdo nepochybuje. Že se ale zakázka dá rozdělit na menší, aby se tendr obešel, v tom je ODS zřejmě mistr, i když nyní ÚOHS udělil městu a jeho dvěma organizacím pokutu 160 tisíc za výběr firmy pro  personální a organizační audit z roku 2007...

No, na opravy není, na vzdušné projekty je dost a to ještě zbývá na lukrativní místa pro užitečné pomocníčky... Nyní to je např. ing. Horák, kterého Bém dosadil do funkce ekonomického ředitele dopravního podniku (se mzdou cca 2,4 mil Kč ročně). Asi mu nestačili příjmy z firmy Tessila ditta, která vymáhá pokuty...  Prý ho tedy Bém nezná (už si ale vzpomněl, že vlastně áno), ale to je již zvykem v ODS zapomínat, a nejen v Praze, že (pane Bendle)?  

Už se taky blíží datum otevření další části městského okruhu, keré má ulehčit centru zmítaného pomalu postupující kolonou aut... Jenomže ejhle, již podruhé se zjistilo, že podíl tranzitní dopravy v centru je jaksi nějak malý a tedy okruh moc centru Prahy neulehčí... Že by další možnost tunelu? Podle neustále posunovaných termínů a zdražování původních staveb by to i tak mohlo vypadat...

 

No, aspoň se chtějí bránit rostoucímu zahlcení centra  do roku 2015 zpoplatněním vjezdu do centra. Ale - studie stála 30 milionů! A systém má být zase megaprojekt, jehož zavedení bude stát 640 milionů a náklady v prvním roce 430 milionů... Řidiči by za vjezd do vnitřního okruhu Prahy zaplatili 120 korun (Hospodářské noviny, 21. 10. 2010). No to bude muset být vjezdů, aby se náklady na údržbu nákladného systému zaplatily... A jakáže firma by to měla dělat? Třeba vyhraje firma Haggues ... 

 

Nejen dopravou ale žije dnešní ODS, to je zase pravda. Rozhodli se zpřístupnit internet všem - Praha bezdrátová stála zhruba 150 milionů. Kdože se to napakoval na nefunkčním projektu? Je to skoro 2x více než bylo zbytečně vydáno na projekt olympijských her v Praze, ale aspoň se někde dá připojit na web městské části:-) a 3x více než se nějak ztratilo z účtů města... Inu, ODS je dobrý hospodář...  Ale to bychom odbíhali od tématu....

 

 

Co na to říci?

  • Za kvalitní, spolehlivou, moderní a levnou, ekologickou dopravu v Praze!
  • Stop neprůhledným megaprojektům a tunelům!
  • Stop rozprodeji Dopravního podniku, omezování služeb a linek!
  • Doprava včetně souvisejících služeb musí patřit městu a být pod veřejnou kontrolou!
  • Systémový boj proti rostoucímu automobilovému znečištění Prahy!
  • Vytvořme skutečnou, zdravou koncepci rozvoje pražské městské dopravy!
KSM bojoval proti zdražování městské dopravy již několikrát. Ano, bohužel neúspěšně. Kritizovali jsme i omezování služeb a neprůhledné zakázky. Nabízeli jsme vlastní řešení v dlouhodobé kampani, řešení, na jehož konci vidíme možnost bezplatné městské hromadné dopravy.   
Některé materiály kampaně si můžete stáhnout zde:

Partneři:
partneri-kscm
partneri-sckp
partneri-sos
partneri-wdfy
partneri-solidnet
partneri-ceske-mirove-hnutípartneri-festival
partneri-kcp

 partneri-stripkyzesveta

©  Komunistický svaz mládeže

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 4.0 Mezinárodní License .