Zpravodajství všech médií žije tento týden událostí čtyř zabitých českých tzv. vojáků v Afghanistánu. Neustále je opakováno, jak mírotvorci při rozdávání pastelek dětem byli brutálně zavražděni islámským teroristou. Vytváření slovních axiomů je zcela typické pro ideologie vládnoucích vrstev a označení někoho za "kacíře", "anarchistu", "židobolševika", "islámského fundamentalistu" je ve svých patřičných dobách využíváno k automatickému nasměřování fanatismu lidí proti nežádané skupině osob. I pro silně hnědnoucí ideologii politické propagandy současné České republiky je typické axiomatické označnení někoho za "odstranitelného", protože je komunista, muslim nebo dokonce jen nepřijímá dogmata euroamerické komerčně-spotřební společnosti.
Vraťme se k úterní události v Afghánistánu a podívejme se odděleně na obě složky toho, co se stalo u afghánského Bagrámu. Jednak zde operovali okupační žoldáci z České republiky a pak zde vykonal svůj čin domácí afghánský občan. Obyvatel okupovaného státu zabil čtyři příslušníky okupační armády. Představme si pro názornost situaci, kdy by v roce 1945 odbojář někde třeba v Beskydech zabil čtyři příslušníky jednotek SS. Jak by obě situace formálně vyhodnotil nezávislý pozorovatel? Nezávislým pozorovatelem nemáme na mysli fanatického a královsky podplaceného žoldáka ze CIA, ale opravdu nezúčastněnou osobu. Výsledek? Stejný! Mezi oběma akcemi by nebyl shledán žádný rozdíl. Okupanti jsou pod palbou okupovaných.
Co dělají čeští žoldáci v Afghanistánu? Česká republika tam poslala už na pět tisíc osob s nejrůznějším zaměřením. V médiích se prezentují samozřejmě jen milí chlapci rozdávající pastelky dětem, ale těžko bychom hledali natolik opravdu naivního člověka, aby si myslel, že úkolem žoldáků je péče o duchovní rozvoj afghánských dětí. Přítomnost vojáků v Afghanistánu má dva důvody. Jeden je daný shora a druhý je osobní u každého žoldáka - především peníze, případně i touha po adrenalinu.
Spojené státy americké ovládly monopol na útočení na kohokoliv kdekoliv a z jakéhokoliv důvodu. Když důvod není, tak se vymyslí. Kdo tomu nevěří, nechť si poslechne zoufale slabomyslné projevy Jennifer Rene Psaki, mluvčí ministerstva zahraničních věcí USA a bývalou mluvčí samotného prezidenta Obamy. To, co byla schopna prohlásit o ukrajinském konfliktu, nelze natočit ani jako parodii, protože originál projevu nedává již prostor pro hlubší zesměšnění. (Tvrdila například, že plyn čerpá Rusko přes Ukrajinu z EU.) Spojené státy v případě zájmu o ropu, jiné suroviny, strategické území, vojenskou pozici, nebo jen z důvodu demonstrace síly prostě rozbombardují kohokoliv a kdekoliv anebo pro svůj cíl nechají nastoupit do boje islamistické teroristy v Libyi a Sýrii či fašisty na Ukrajině. Společenství NATO má jen vytvářet pocit legitimity těchto agresí tak, že zatáhne do každého konfliktu bezpočet servilních posluhovačů, kde Česká republika svou slizovitou podlézavostí rozhodně nezaujímá poslední místo. Toto je první důvod přítomnosti českých vojáků v Afghanistánu.
Druhým důvodem přítomnosti žoldáků ČR v Afghanistánu je samotná ochota někoho tam jít. V České republice stejně jako na celé planetě žije velmi silné procento osob, kterým nikdy nebude vonět poctivá práce a budou hledat snadný zisk. Armáda ČR, která samozřejmě neslouží k obraně ČR, ale k přísluze NATO (rozuměj USA), asi těžko nabere žoldáky za 60,-kč na hodinu. Platy a příspěvky na kde co jsou natolik tučné, že to zlomí chatrný charakter nejednoho jinak těžko zaměstnatelného občana. Výmluva, že však oni nechtějí zabíjet, oni chtějí pracovat pro AČR, už není ani k smíchu. Co si asi myslí odvedenec do profesionální, tedy nájemné, armády, že se po něm bude chtít? Na co má voják pušku, granáty, těžkou techniku? Na rozdávání omalovánek? Úplně každý, kdo se přihlásí do armády ČR s cílem pracovat tam, je člověk, který podepsal jednoznačný kontrakt na to, že bude dostávat peníze za to, že bude zabíjet či zabíjení napomáhat. Kdyby to věděl chudák Kájínek, tak si mohl ušetřit roky kriminálu a místo ušmudlaných sto tisíc korun, které prý dostal za nájemnou vraždu, mohl zabíjet lidi po desítkách za stejnou odměnu ovšem každý měsíc přímo na účet. Riziko, že si ho vyhmátne afghánská domobrana, je menší, než že si ho našla policie ČR. Prostě Kájínek pracoval pro nestátní složky a monopol na zabíjení lidí má jen stát.
Co je to za charakter lidí, kteří jsou ochotni jet do Afghanistánu, Mali, Čadu či jinam a pro peníze tam zabíjet? Jak hájí čeští ozbrojenci české zájmy v Africe? Za celou historii armády ČR (1993-dodnes) se na tzv. misích vystřídalo již hrubě přes deset tisíc osob. Peníze do nich investované nemají ani ten nejnepatrnější pozitivní vliv na vlastní Českou republiku. Zrušení této posluhy Spojeným státům by přineslo úspory, za které by se dalo naprosto beze zbytku sanovat kompletně celé české zdravotnictví i se školstvím. A kolik stálo devótní angažmá vlád ČR pouze při okupaci Afhánistánu po boku USA? Téměř dvanáct milliard korun. Až vám budou politici a media tvrdit, že nejsou peníze na sociální zabezpečení, až uvidíte, jak lidé žebrají ve sbírce na léčení a péči o své nemocné děti, vzpomeňte si na to.
Je hanbou být žoldákem ČR. Když už politici České republiky tolik pláčou pro oběti čtyř vojáků z Afghanistánu, plakali by například, kdyby Kájínek nepřežil při provádění vraždy, na kterou byl najat? Kájínek byl také žoldák a také nesl svá rizika.
Prezident Zeman se stejně jako řada jiných politiků vyjádřil k úterní události. Vyzdvihl hrdinství čtyř zabitých žoldnéřů a uvedl: "Nezemřeli zbytečně. V Afghánistánu je jedna z nejvýznamnějších teroristických základen, která organizuje útoky vůči celému civilizovanému světu." Dále připomněl útoky teroristické organizace Al-Káida. Prezidenta ani netrápí, že například jím zmíněný New York 2001 je mnohými nikoli bezdůvodně považován za dílo bezpečnostních složek USA a islamističtí fanatici jsou figurkou na šachovnici Spojených států. Pan prezident tak zcela obrátil logiku dějin i faktů. V České republice ještě žádný talibanec neprovedl žádný teroristický čin. Čeští vojáci ovšem zabíjejí v Afghanistánu už hezkou řádku let. Je to Česká republika, kdo je v pozici teroristické země. A je otázkou, kdy právě kvůli takovým lidem jako je úřadující prezident Zeman si k nám nějaký talibanec dojde. Bude tak ovšem právě proto, že my otravujeme je a ne naopak. Taliban nemá v ČR žádné zájmy. Těch pár zatčených arabských turistů někde v kavárnách, kde se bavili o politickém dění a Policie ČR si za jejich zatčení vysloužila frčky, nemá rozhodně nic společného s plány na útok na ČR. Pokud však bude vzrůstat teror ČR namířený proti obyčejným Afgháncům, pak se dočkáme. Bude to ale velmi trpká zkušenost. Viníkem je každý, kdo k terorismu byť státní formou dává nařízení, viníkem je každý, to provádí a ještě si za to nechává platit a viníkem je každý, kdo to schvaluje a nekoná nic proti tomu, přestože obě výše zmíněné složky živí ze svých daní a má nárok zvát je k zodpovědnosti. Účast českých žoldáků v zahraničních misích nás všechny vysloveně ohrožuje budoucími útoky těch, kterým oni nyní berou střechu nad hlavou a zabíjejí jim děti. Ti budou pak zabíjet nás.
Zbývá nám ještě z ryze psychologického hlediska vyjádřit se k poslednímu z hlavních aktérů bagrámské události. Afghánec, který na sobě odpálil nálož a sebevražedným způsobem zabil čtyři příslušníky okupační armády a další kolemstojící, je médii zcela očekávatelně označován za teroristu, islámského fanatika, fundamentalistu a kdo ví co ještě. To, že to byl pravděpodobně hluboce věřící muslim, je nejspíš pravda. Jeho vztah k Talibanu nebo Al Kaida je celkem asi logický. V očích části muslimů jsou žel tyto organizace jedinou záchranou před peklem Mordoru šířícím se ze západu. Pro ně to není nic jiného než další obrana před křižáckou výpravou a oni o současné sérii útoků západu na blízký východ mluví otevřeně jako o další křížové výpravě. Středověcí křižáci i současní euroameričtí okupanti jsou si svým ziskuchtivým fanatismem a nenávistí vůči nekřesťanskému světu natolik podobní, že je zbytečné tuto představu muslimům rozmlouvat. Nám obyčejným občanům v ČR se neustále omílá, jak jsou islamističtí teroristé krutí, fanatičtí atd. atd. Jak zabíjejí hodné vojáky ze západu, kteří jim přinášejí zvěstování pravdy a lásky. Ve skutečnosti muslimové, a nemáme samozřejmě na mysli absolutisticky vládnoucí rod Saudů a podobné "s demokratickým společenstvím spolupracující" mocenské menšiny, nepoznali z rukou Západu zatím nic jiného než hlad, bídu a smrt. Je až zarážející, jakou trpělivost má muslimský svět s tím západním. Kdyby v USA dělal někdo takové činy jako dělají vojáci NATO na blízkém východě, už dávno by hořel svět jadernou válkou. Samotní lidé žijící ve středu válečných událostí žijí v pocitu beznaděje a jediné, co je drží na nohou, je jejich náboženská víra, která je svou fanatičností zcela a naprosto úměrná tomu, co ti lidé vidí ve svém okolí. Čím více smrti kolem sebe za život uvidíte, tím více ve vaší mysli roste hodnota záchrany celkové společnosti na úkor své vlastní existence. Všimněte si, že v době nejhorších vypětí, kdy beznaděj byla každodenní součástí psychického stavu vojáků, se k činům známým od islámských fundamentalistů uchylují lidé naprosto jakékoliv národnosti, náboženského nebo politického přesvědčení. Kolem roku 1943, než se otočila fronta II. světové války, vehnala beznaděj mnohé sovětské vojáky k činům jako sebezapálení a skok na palivový systém fašistického tanku. Z pohledu nacistické propagandy to bylo to stejné, jako když se dnes někde odpálí islámský radikál. Japonské kamikadze v době, kdy Japonsko jasně prohrávalo válku, je notoricky známé. Co má Japonec společného s islámským teroristou? Přitom konání je stejné! Samozřejmě, že pro ty, kteří si myslí, že jen Evropa je svatostánek civilizace a ostatní jsou všichni šikmoocí nebo negři včetně bolševických Rusáků, je jednoduché tvrdit, však to je právě to typické chování primitivů mimo Evropu.
Dobře, pro oponenty tedy připomínám: Přečtěte si někdy drama Matka od Karla Čapka. Po ztrátě všech blízkých osob zůstává matce jen její poslední, nejmladší syn. V době války se jej snaží udržet doma a nedopustit, aby přišla i o něj, což je klasický evropský vzorec myšlení v době, kdy je mír, nebo aspoň není tak zle. Děj se však láme, když se matka dozví o dalších hrůzách války a o tom, jak jsou zabíjeni další lidé včetně dětí. V ten moment podává i svému poslednímu synovi pušku a posílá jej do války, ze které ví, že se nevrátí. To, co známe z dnešního islámského světa, kdy malé dítě opásané trhavinou vejde mezi okupační žoldáky a odpálí nálož, není nic jiného, než jen implicitně vyjádřený bezprostřední závěr z Čapkova dramatu. Pokud ani tak velký člověk jako je Karel Čapek nedokáže otevřít oči evropským proválečným fanatikům, pak je to jasný indikátor toho, že žijeme na prahu nové fašistické éry. Ani v roce 1938 nebyl totiž Čapek s tímto dílem pochopen a zatčení unikl jen včasným úmrtím.
© Komunistický svaz mládeže
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 4.0 Mezinárodní License .
Copyright © 2024 Your Company. Joomla templates powered by Sparky.