Už přes 1000 lidí, zejména studentů, ale i starších lidí, podepsalo v Brně petiční archy Komunistického svazu mládeže za čisté, zdravé a zelené město zavedením bezplatného užívání městské hromadné dopravy. KSM navrhuje představitelům Brna preferenci MHD, a to jejím bezplatným užíváním, které musí perspektivně posílit větší počet linek a vyšší frekvence spojů.
Situace dle KSM vyžaduje vybudovat parkoviště na okraji města, finančně motivovat občany, aby je využívali a nejezdili do centra, a též zavedení mýta, odstupňovaného dle ekologické škodlivosti vozu, využívání ekologických vozidel pro zásobování atd.
Dle KSM zdravé životní prostředí a efektivní MHD jsou dlouhodobou investicí do budoucnosti. Tato koncepce rozvoje prý nestojí tolik, jak se zdá na první pohled: ušetří se za výrobu, distribuci, označování a kontrolu jízdenek. Současné příjmy z jízdného kryjí jen necelou čtvrtinu provozních nákladů dopravního podniku, zbytek platí stát a město. Ušetří se přímé i nepřímé ekologické náklady (znečištění ovzduší, poškozování zeleně, narušená statika budov), a též v oblasti zdravotnictví (léčení snížené imunity a dýchacích chorob obyvatelstva, úhrady následků dopravních nehod).
Radní za ODS a KDU-ČSL odpověděli KSM tím, že v centru prosazují hromadné garáže a od ledna zdraží předplatní jízdné. (např. roční kupony o 11,8 % - z 3400 na 3800 Kč).
Člen finančního výboru Zastupitelstva města Brna za KSČM Jiří Miča též odsoudil krok radních: Je chybné zdražovat jízdné s odůvodněním, že podle statistiky rostou mzdy. Za mzdu pracuje jen jedna třetina obyvatel. Dvě třetiny lidí a vůbec cestujících (děti, studenti, důchodci, nezaměstnaní) mzdu neberou. Navrhovatel přehlíží sociální dopad tohoto opatření. Očekávaný reálný přínos tržeb DP města Brna z tohoto zdražení má být 27 mil. Kč.
{moscomment}
© Komunistický svaz mládeže
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 4.0 Mezinárodní License .
Copyright © 2024 Your Company. Joomla templates powered by Sparky.